Vanliga frågor

FRÅGOR & SVAR
1. Vad är fraktkostnaden?

Fraktkostnaden avser frakt inom Sverige.

Vi tillämpar huvudsakligen en enhetsfrakt på 54 kr inkl. moms, vid undantag visas aktuell fraktkostnad i varukorgen.

Alla ordrar med en ordersumma på minst 1000 kr erhåller fri frakt.

Vid enhetsfrakt och fraktfritt gäller att försändelserna skickas med Varubrev Ekonomi eller MyPack.

2. Vad har ni för bytesrätt?

Vi erbjuder alltid hela 30 dagars öppet köp och full bytesrätt. Det betyder att du har 30 dagar på dig från att du mottagit varan att välja att byta varan till en annan vara eller välja att få pengarna tillbaka. Detta är förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Alla eventuella lappar och ursprungliga påsar/fodral skall finnas kvar. Vid retur eller byte av varor betalar du själv för alla ev. fraktkostnader (och ev. fakturaavgift). Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan om varan inte går att byta.

3. Hur går jag tillväga för att göra en retur / byte / reklamation?

Följ denna länk för fullständig information kring returer, byten och reklamationer.

4. Hur lång tid tar det att få mina produkter levererade?

Vår leveranstid för lagerförda varor är normalt 4 arbetsdagar, såvida annat inte meddelas. Alla varor skickas från Sverige via Postnord Sverige AB.

5. Kan jag hämta mina mappar hos er i Hällekis?

Ja, det går bra efter överenskommelse. Men betalningen måste vara utförd.
Vi kan tyvärr inte hantera kontanter.

6. Betalning kan ske med följande betalningssätt.

Bank- och betalkort
Swish
Internetbetalning via internetbanken

7. Måste jag logga in eller skapa ett kund ID för att handla?

Nej, du kan beställa direkt från vår hemsida utan att registrera ett konto eller logga in.

8. Har ni allt som finns på hemsidan i lager?

Ja, allt som finns på vår hemsida finns i vårt lager här i Sverige (såvida annat inte anges).

9. Jag vill ändra min lagda order, kan jag det?

Du ska så fort som möjligt ta kontakt med vår kundtjänst så att vi kan kontrollera om din beställning har blivit skickad eller inte. Om den redan blivit skickad så går det inte att ändra din order.

10. Kan jag avbeställa en lagd order?

Du ska så fort som möjligt ta kontakt med vår kundtjänst så att vi kan kontrollera om din beställning har blivit skickad eller inte. Om den redan blivit skickad så går det inte att avbeställa din order.

Är det något du undrar över?
Ring eller mejla – vi svarar gärna på dina frågor!

ExxMapp AB
Tel 0510-862 00, info@exxmapp.se

frågor & svar

Vitsippsbacke på Kinnekulle